acties voor de tweede etappe - Reisverslag uit Saint-Côme-d'Olt, Frankrijk van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu acties voor de tweede etappe - Reisverslag uit Saint-Côme-d'Olt, Frankrijk van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu

acties voor de tweede etappe

Door: Kim de Koning

Blijf op de hoogte en volg Erfgooiers College

28 Februari 2017 | Frankrijk, Saint-Côme-d'Olt

Acht leerlingen van het Erfgooiers College en twee begeleiders lopen in mei 2017 de tweede etappe.

Wij zullen 150 km van het 1500 km lange traject naar Santiago de Compostela lopen. Hoewel wij als 'pelgrims' low budget reizen, kost de reis toch veel geld. Wij lopen voor het Liliane Fonds en steunen op die manier de kinderen die een handicap hebben.
Om het benodigde bedrag bij elkaar te krijgen hebben wij verschillende acties ondernomen. Zo hebben wij op studiedagen eten gemaakt en verkocht aan de docenten. Deze docenten liepen tussen de besprekingen door van lokaal naar lokaal. Op die manier konden deze docenten ons zelfgemaakte eten kopen en zo onze Santiago de Compostela groep en het Liliane Fonds steunen.
Deze actie hebben wij 2 keer gedaan.

Ook hebben wij op de open dag van het Erfgooiers College suikerspinnen en popcorn verkocht. Dit was een groot succes, want er kwamen veel mensen langs en daarom hebben wij ook veel geld opgehaald.
Wij hebben op diezelfde dag te horen gekregen dat het benodigde bedrag bereikt was. Dit was natuurlijk een super mooie mededeling, maar dat weerhield ons er niet van om nog meer geld op te halen. Het extra geld gaat namelijk naar het Liliane Fonds en er gaat ook een deel naar de trip van volgend jaar.

Dit waren de acties die wij tot nu toe hebben gedaan en we hopen natuurlijk nóg meer geld op te halen om zo uiteindelijk na een aantal jaren de hele pelgrimstocht Santiago de Compostela te hebben gelopen!

Erfgooiers College

Het Erfgooiers College heeft een wel heel bijzondere werkweek: een estafettetocht naar Santiago de Compostela. We zijn in juli 2016 gestart in Le Puy-en-Velay en lopen ieder jaar met een klein groepje leerlingen ongeveer 150 km.. De nieuwe groep leerlingen begint waar de vorige is geëindigd. Corona heeft de tocht helaas wat vertraagd. We hopen in 2027 in Santiago aan te komen. De laatste honderd kilometer willen we met zo veel mogelijk voormalige deelnemers afleggen.

Actief sinds 24 Okt. 2016