Estafette naar Santiago - Reisverslagen van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu Estafette naar Santiago - Reisverslagen van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu

Estafette naar Santiago

Op één juli 2016 vertrekken twee docenten van het Erfgooiers College uit Huizen met acht leerlingen naar Le Puy-en-Velay. Le Puy is het startpunt van de Via Podiensis, één van de vier officiële Franse bedevaartroutes naar Santiago de Compostela. Over tien jaar hopen we daar aan te komen.

De leerlingen maken kennis met een eeuwenoude traditie, verleggen hun grenzen en treden een week uit hun comfortzone, een onvergetelijke ervaring.

24 September 2022

plus de rest

24-09-2022 Station Naarden-Bussum

Dag 8 - St. Jean-Pied- de-Port naar huis

24 September 2022

Dag 7 lest best

23 September 2022

Dag 6
Erfgooiers College

Het Erfgooiers College heeft een wel heel bijzondere werkweek: een estafettetocht naar Santiago de Compostela. We zijn in juli 2016 gestart in Le Puy-en-Velay en lopen ieder jaar met een klein groepje leerlingen ongeveer 150 km.. De nieuwe groep leerlingen begint waar de vorige is geëindigd. Corona heeft de tocht helaas wat vertraagd. We hopen in 2027 in Santiago aan te komen. De laatste honderd kilometer willen we met zo veel mogelijk voormalige deelnemers afleggen.