Dinsdag: pesto pasta - Reisverslag uit Aubrac, Frankrijk van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu Dinsdag: pesto pasta - Reisverslag uit Aubrac, Frankrijk van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu

Dinsdag: pesto pasta

Door: Thijs van As

Blijf op de hoogte en volg Erfgooiers College

05 Juli 2016 | Frankrijk, Aubrac

Toen wij in de ochtend door het vredige geluid van wekkers wakker werden gingen we brood halen bij een bakkerijtje in de straat. Om op de terug weg langs een vrachtwagen vol geslachte varkens te komen. We aten ons ontbijt op en deden onze nog niet opgedroogde was aan onze tas. Op onze weg naar de pauze werden we toegejuicht door de Duitsers die we eerder tegen kwamen. Eenmaal aangekomen in het dorpje waar we pauze hadden vroegen we aan een monnik hoelaat de supermarkt dicht ging, het bleek dat we nog drie minuten hadden. High speed snelden we naar de supermarkt en hadden gelukkig nog tijd genoeg om inkopen te doen voor ons avond eten dat we die dag zelf moesten maken. De taken waren snel verdeeld. De 1 moest inkopen doen voor een salade de ander weer voor het toetje. Na een wandeling van nog 2 uur kwamen we aan in een prachtig huisje! We hadden voor het eerst ons eigen huisje

Erfgooiers College

Het Erfgooiers College heeft een wel heel bijzondere werkweek: een estafettetocht naar Santiago de Compostela. We zijn in juli 2016 gestart in Le Puy-en-Velay en lopen ieder jaar met een klein groepje leerlingen ongeveer 150 km.. De nieuwe groep leerlingen begint waar de vorige is geëindigd. Corona heeft de tocht helaas wat vertraagd. We hopen in 2027 in Santiago aan te komen. De laatste honderd kilometer willen we met zo veel mogelijk voormalige deelnemers afleggen.

Actief sinds 24 Okt. 2016