18 september 2018 terugblik op afgelopen week - Reisverslag uit Moissac, Frankrijk van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu 18 september 2018 terugblik op afgelopen week - Reisverslag uit Moissac, Frankrijk van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu

18 september 2018 terugblik op afgelopen week

Blijf op de hoogte en volg Erfgooiers College

18 September 2018 | Frankrijk, Moissac

Roos en ik kijken terug op een geweldige week. Alle factoren speelden mee om er een optimale week van te maken. Het weer was prachtig, hoewel het na de lunch af en toe wel heel erg warm was, het landschap afwisselend en soms zelfs erg mooi, de herbergen waren leuk, de stadjes mooi en het belangrijkste: de leerlingen waren geweldig. Onze eerste santiago-groep zal altijd onze eerste groep blijven en Roos en ik zullen de flauwe grappen van Jelmer en de vlechtjes van Iris nooit vergeten, maar deze groep was op zijn manier weer uniek. Het is met afstand de fitste groep tot nog toe. Zo fit zelfs dat ik min of meer heb besloten dat ik er over twee jaar mee ophoud. Ik breng het Erfgooiers tot aan de Pyreneeën en dan vind ik het mooi geweest. Als ik aan het einde van de dag met moeite mijn ene voet voor de andere kan zetten en zie dat Gijs, Annemijn en Vivian na 30 km met zware rugzakken nog een sprintje trekken, ja dan .... Maar gisteren zei de groep dat ze over zeven jaar de laatste etappe met Roos en mij mee gaan lopen, samen met de andere groepen. Het idee om over zeven jaar met 80 leerlingen Santiago binnen te lopen .... dus wie weet.
Er zijn inmiddels 25 leerlingen enthousiast gemaakt voor het ‘pelgrimeren’. Ze hebben ervaren dat ‘wandelen’ leuk is en dat het een echte sportieve uitdaging is. Ze hebben geleerd dat je niet de halve wereld over hoeft te vliegen om een geweldige vakantie te hebben en ondanks het feit dat ze het nu met name ook heel erg leuk met elkaar hebben gehad, hebben ze gezien dat je ook heel goed alleen naar Santiago kunt lopen.
Dat ze deze reis hebben kunnen maken is mede mogelijk gemaakt door de sponsors en door hun eigen sponsoractiviteiten. En zo kunnen we weer €2.000 overmaken naar het Liliane fonds. Als vaste sponsors wil ik graag bedanken: de Lakeland Foundation, Geert Schaaij van Beursgenoten, Ladybird Bruidsmode, Keurslager Koelewijn en de Rotary Huizen.
Roos en ik hebben in de trein vanochtend de reis van volgend jaar al weer uitgestippeld. Kortom, wordt vervolgd ....

  • 19 September 2018 - 18:00

    Otto Bekouw:

    Beste Nicolette en Roos,

    Met heel veel belangstelling jullie dagelijkse verslagen gelezen. Fijn dat jullie weer zo'n goede tocht hadden. Maar ik kreeg het ook wel plaatsvervangend warm van die hitte tijdens jullie tocht.
    Er is weer een geweldige prestatie geleverd en ik feliciteer jullie ermee.
    Hoor graag t.z.t. hoe het verder gaat.

    Hartelijke groeten,

    Otto Bekouw

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erfgooiers College

Het Erfgooiers College heeft een wel heel bijzondere werkweek: een estafettetocht naar Santiago de Compostela. We zijn in juli 2016 gestart in Le Puy-en-Velay en lopen ieder jaar met een klein groepje leerlingen ongeveer 150 km.. De nieuwe groep leerlingen begint waar de vorige is geëindigd. Corona heeft de tocht helaas wat vertraagd. We hopen in 2027 in Santiago aan te komen. De laatste honderd kilometer willen we met zo veel mogelijk voormalige deelnemers afleggen.

Actief sinds 24 Okt. 2016
Verslag gelezen: 1670
Totaal aantal bezoekers 104288

Voorgaande reizen:

01 Juli 2016 - 02 Juni 2017

Estafette naar Santiago

Landen bezocht: