19 februari - de 2e oefenwandeling - Reisverslag uit Saint-Côme-d'Olt, Frankrijk van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu 19 februari - de 2e oefenwandeling - Reisverslag uit Saint-Côme-d'Olt, Frankrijk van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu

19 februari - de 2e oefenwandeling

Blijf op de hoogte en volg Erfgooiers College

20 Maart 2017 | Frankrijk, Saint-Côme-d'Olt

Zondagmiddag. We liepen met z’n vijven. Op het plein bij het Erfgooiers College startten we en liepen via de Wolfskamer naar Naarden toe en weer terug. Onderweg stopten we in ergens in Valkeveen bij een bankje. Daar hadden we onze rust genomen en hadden wat gegeten. Daarna zette we onze tocht weer voort, niet wetende waar we eigenlijk naartoe moesten lopen. Uiteindelijk besloten we naar Naarden te lopen en dan via de Naardenstraat weer in huizen te komen. We hielden het allemaal vol. Deze dag hadden we 17 km gelopen.

  • 30 Maart 2017 - 09:50

    Huug Tielemans:

    Ik heb jullie verslagen met plezier gelezen, dankzij Nicolette. Ik ken jullie niet en ik ken Nicolette niet;toch zit ik met tranen in mijn ogen te lezen. Niet omdat ik jullie traject met mijn vrouw ook gelopen heb, maar omdat ik als leraar op het Fioretticollege in Lisse dezelfde ervaringen heb gehad. Zeven keer heb ik met ongeveer 15 leerlingen richting Santiago gelopen. Ieder jaar een andere groep. Ik heb daar een boek over geschreven. Nicolette heeft dat boek gekocht. Vraag haar maar of jullie het ook mogen lezen. Het waren voor ons onvergetelijke tochten . We liepen 14 dagen van St.Jean-Pied-de-Port naar Burgos.
    Meer dan 15 jaar na de tocht ben ik 20 leerlingen gaan opzoeken en heb hen gevraagd wat de camino voor hen betekend had. Het waren mooie gesprekken.
    Ik blijf jullie volgen.

    Groet,

    Huug,
    een 74-jarige oud-docent Nederlands

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erfgooiers College

Het Erfgooiers College heeft een wel heel bijzondere werkweek: een estafettetocht naar Santiago de Compostela. We zijn in juli 2016 gestart in Le Puy-en-Velay en lopen ieder jaar met een klein groepje leerlingen ongeveer 150 km.. De nieuwe groep leerlingen begint waar de vorige is geëindigd. Corona heeft de tocht helaas wat vertraagd. We hopen in 2027 in Santiago aan te komen. De laatste honderd kilometer willen we met zo veel mogelijk voormalige deelnemers afleggen.

Actief sinds 24 Okt. 2016
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 104208

Voorgaande reizen:

01 Juli 2016 - 02 Juni 2017

Estafette naar Santiago

Landen bezocht: