Dag 8 - St. Jean-Pied- de-Port naar huis - Reisverslag uit Huizen, Nederland van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu Dag 8 - St. Jean-Pied- de-Port naar huis - Reisverslag uit Huizen, Nederland van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu

Dag 8 - St. Jean-Pied- de-Port naar huis

Door: Tessa

Blijf op de hoogte en volg Erfgooiers College

24 September 2022 | Nederland, Huizen

Goedemorgen! Vandaag moesten we 7:00 ontbijten, dus konden we net even wat langer slapen. Maar helaas.... Gisteren zei de herbergier, Josef, dat het tussen 22:30 en 6:15 helemaal stil moest zijn. Vanaf 6:15 mocht je zingend en dansend het huisje door, het maakte niet uit. Oh ja, en je hoefde geen wekker te zetten, want de engeltjes zullen ons wel wakker maken. Dit bleek iets letterlijker te zijn dan gedacht. Want ja hoor, stipt 6:15 begonnen de engeltjes letterlijk te zingen. Het was voor de meeste heel vredig wakker worden, maar de frustratie was ook aanwezig, want we konden gewoon nog even wat langer slapen. Maar ja, wel weer een ervaring rijker ;) Om 7:00 zaten we allemaal al aan het ontbijt, nou ja, allemaal... Voor het eerst deze week waren Roos en Esmeralda "te laat". Maar die kwamen natuurlijk met een excuus dat vandaag wel alles relaxt mocht. Na weer een heerlijk ontbijt, met voor het eerst in deze week chocopasta :), gingen we onze spullen inpakken. En wat hadden we een geweldig uitzicht vanuit ons slaapkamerraam, dus daar hingen we dan uit ons raam. Anna en Jara hebben nog vanuit ons raam onze Amerikaanse medepelgrims uitgezwaaid en een "bon camino" toegewenst.

Even later stonden we weer allemaal fris en fruitig onze geliefde wandelschoenen aan te trekken. We zijn naar de stadspoort gegaan om een super leuke groepsfoto te maken. Daarna zijn we over de muur gelopen op weg naar de bakker, maar we kwamen nog langs de kerk. Dus daar gingen we, onze allerlaatste kerk van deze reis... Het was weer een hele mooie kerk, vooral het glas in lood was schitterend. Gelukkig hebben we de bakker ook nog gevonden en waren we ruim op tijd. Dus nu lekker relaxen in de trein en even nagenieten van deze geweldige ervaring! Vanavond hebben jullie ons weer terug ;)

• 24 September 2022 - 12:39

Mieke Verburg:

Jammer dat het voorbij is.
    Jullie kunnen terugkijken op een mooie ervaring en een hechte band onderling.
    Fijn om jullie vanavond thuis te hebben

• 24 September 2022 - 21:42

Wimco En Ariënne Teeuwissen :

Wat een geweldige belevenissen en herinneringen hebben julllie gemaakt.
    Fijn ook jullie weer te zien zo.

Erfgooiers College

Het Erfgooiers College heeft een wel heel bijzondere werkweek: een estafettetocht naar Santiago de Compostela. We zijn in juli 2016 gestart in Le Puy-en-Velay en lopen ieder jaar met een klein groepje leerlingen ongeveer 150 km.. De nieuwe groep leerlingen begint waar de vorige is geëindigd. Corona heeft de tocht helaas wat vertraagd. We hopen in 2027 in Santiago aan te komen. De laatste honderd kilometer willen we met zo veel mogelijk voormalige deelnemers afleggen.

Actief sinds 24 Okt. 2016