Dag 7 lest best - Reisverslag uit Ostabat-Asme, Frankrijk van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu Dag 7 lest best - Reisverslag uit Ostabat-Asme, Frankrijk van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu

Dag 7 lest best

Door: Jennyfer

Blijf op de hoogte en volg Erfgooiers College

24 September 2022 | Frankrijk, Ostabat-Asme

Jaja, de laatste wandeldag. Wat zijn we toch trots op elkaar en onszelf. We moesten vandaag super vroeg opstaan, want we vertrokken om 7:00 en moesten de bus van half 4 halen Dus daar lopen we dan langs de weg in het pikkedonker. Gelukkig werd het al snel lichter en konden de zaklampen weer uit. Maar toen, onze grootste angst kwam uit. Nadat het de hele week goed was gegaan, vergeten we toch op de laatste dag een van de belangrijkste dingen..... "oh help, we zijn de stok vergeten!" Onze heldin Esmeralda geeft haar leven om de stok op te halen en weet ons verassend snel weer in te halen. Na een fikse klim hebben we het mooiste uitzicht dat we de hele week hebben gehad. De zonsopgang maakte het plaatje compleet. Voor sommige nog eventjes doorzetten. Het lopen ging goed en we waren weer eens verassend snel. We hebben nog kerkjes bezocht en lekker pauze gehouden. Het laatste heuveltje hebben Jasmijn en Tessa opgerend, maar wat bleek, we moesten rechtsaf nog verder omhoog. Ach ja, het idee was leuk. En toen hebben we ons laatste kerkje bezocht en zijn we naar de bushalte gegaan. En we waren op tijd hoor! Lekker in de bus, zitten en beseffen dat we het gehaald hebben!!! Eenmaal uit de bus nog een klein stukje lopen en een hele mooie vesting in. We eindigen onze herbergtocht bij een heel schattige herberg met nog meer vriendelijke mensen. Tijdens het avondeten zat iedereen door elkaar dus socialiseren is een must. Taal is soms lastiger dan je denkt maar de meeste brachten het er aardig goed vanaf. Toen konden we daarna eindelijk ons bedje in duiken om ons laatste dagje tot een goed einde te laten brengen in een heerlijk zacht bedje.

Geschreven door Jennyfer

• 24 September 2022 - 00:18

Erfgooiers College :

Super gedaan dames. Hulde aan jullie allemaal

• 24 September 2022 - 00:24

Wimco En Ariënne Teeuwissen :

Nogmaals respect!
    Een hele mooie ervaring met een leuk stel meiden en ook alle lof voor Roos en Esmiralda!
    Een fijne terugreis en veel mooie herinneringen!

• 24 September 2022 - 08:35

Martijn En Lianne:

Respect hoor!! Wat een prestatie. Dank voor alle leuke, vermakelijke verslagen en de foto's die jullie met ons deelden. We wensen jullie een mooie, rustige en gezellige reis terug. Tot vanavond :)

• 24 September 2022 - 10:02

Nicolette Brands:

Hoi meiden, ik heb respect voor jullie hoor! Van alle thuisblijvers weet ik vast als een van de beste hoe ver alles boven de 30 km is, alsof er geen einde aan komt. En als je dan ook nog blaren hebt .... Jennyfer, goed bezig!!! Met Duits spreken bedoel ik. Als jullie dit lezen zijn jullie op weg naar huis. Dat zal even wennen worden. Niet alleen omdat het hier regent, maar omdat jullie iets hebben meegemaakt dat heel bijzonder is en dat thuis niet zoveel mensen echt zullen begrijpen. Ik hoop dat jullie de mooie momenten van deze week vasthouden en in je latere leven de rugzak nog eens een keer omhangen en de route zelf verder gaan lopen.

• 24 September 2022 - 10:28

Gerard En Henny Doorn, Opa/oma Tessa:

Jullie zijn kanjers!
    Een ervaring om nooit te vergeten!
    Goede terugreis gewenst!

Erfgooiers College

Het Erfgooiers College heeft een wel heel bijzondere werkweek: een estafettetocht naar Santiago de Compostela. We zijn in juli 2016 gestart in Le Puy-en-Velay en lopen ieder jaar met een klein groepje leerlingen ongeveer 150 km.. De nieuwe groep leerlingen begint waar de vorige is geëindigd. Corona heeft de tocht helaas wat vertraagd. We hopen in 2027 in Santiago aan te komen. De laatste honderd kilometer willen we met zo veel mogelijk voormalige deelnemers afleggen.

Actief sinds 24 Okt. 2016