Dag 4 - Reisverslag uit Fichous-Riumayou, Frankrijk van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Fichous-Riumayou, Frankrijk van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu

Dag 4

Door: Jasmijn en Tessa

Blijf op de hoogte en volg Erfgooiers College

21 September 2022 | Frankrijk, Fichous-Riumayou

Dag 4

Ondanks dat we moe zijn, knallen we er toch nog een leuk stukje uit. Vandaag wat minder kilometers dan gisteren, maar met veel stijgen en dalen. De een stijgt liever en de ander daalt liever, dat ligt dan weer aan de pijntjes ;). Rond elven even snel inkopen doen en werden we getrakteerd door Roos en Esmeralda op een lekker gebakje van de bakker.

En toen het lastigste, terug op de route zien te komen. Uiteindelijk zijn we dwars door de begroeiing gelopen langs een meer. Dat was me toch een raar avontuur. Maar uiteindelijk hebben we het pad weer teruggevonden. Nog even door bikkelen en toen eindelijk lunchen en plassen. Naast ons werd maïs geoogst en de wind stond natuurlijk precies goed. Dus wat krijg je dan... brood met dorre maïs, jammie!

Hierna begon het echte werk. Wanneer je eindelijk boven was en de hoek om ging, zag je dat je nog lang niet klaar was met klimmen. En wanneer je dan eindelijk een stukje naar beneden strompelde, kon je gelijk weer omhoog lopen. Maar toch zijn we allemaal zo goed als heelhuids aangekomen bij de herberg. Een super leuke plek met veel dieren, een zwembad en lekker eten. We hebben gewoon de hele bovenverdieping voor onszelf! Maar pas op, want elke beweging wordt weer gehoord....

Nu lekker slapen, want iedereen is moe en morgen een zware en lange dag voor de voeten ;)

• 21 September 2022 - 11:27

Jan En Bertina:

Wat een prachtige foto’s. Echt knap van jullie om ondanks de blaren deze afstanden af te leggen. Veel plezier en genieten van alles wat je ziet.

• 21 September 2022 - 12:07

Wimco En Ariënne Teeuwissen:

Wat een belevenis voor jullie. Leuk om hier mee te lezen en wat een leuke foto's.
    We zijn trots op jullie! Ga zo door en veel plezier!

• 21 September 2022 - 12:25

Gerard En Henny Doorn, Opa/oma Tessa:

Zo trots op jullie zeg!
    Veel succes nog en hele gezellige dagen gewenst!

• 21 September 2022 - 21:07

Cor En Annie. :

Hee stoere bikkels.
    Fijn om jullie te mogen volgen, foto's te zien, en avontuurtjes te lezen.
    Vooral die ene, met dat blauwe hoedje.
    Fantastisch wat jullie doen, veel bewondering daarvoor.
    Cor en Annie.

• 21 September 2022 - 22:38

Mieke Verburg:

Knap hoor, zoveel kilometers en een positieve instelling
    Nog 2 dagen avontuur, geniet er volop van

• 22 September 2022 - 12:49

Lianne En Martijn :

We zijn helemaal niet jaloers op jullie avonturen en het weer dat jullie hebben..... Veel plezier en sterkte vandaag weer. Volgens mij staat er weer een 30km+ op jullie programma. Succes!!
    Liefs uit Huizen

Erfgooiers College

Het Erfgooiers College heeft een wel heel bijzondere werkweek: een estafettetocht naar Santiago de Compostela. We zijn in juli 2016 gestart in Le Puy-en-Velay en lopen ieder jaar met een klein groepje leerlingen ongeveer 150 km.. De nieuwe groep leerlingen begint waar de vorige is geëindigd. Corona heeft de tocht helaas wat vertraagd. We hopen in 2027 in Santiago aan te komen. De laatste honderd kilometer willen we met zo veel mogelijk voormalige deelnemers afleggen.

Actief sinds 24 Okt. 2016