We zijn onder weg naar eerste bestemming - Reisverslag uit Bordeaux, Frankrijk van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu We zijn onder weg naar eerste bestemming - Reisverslag uit Bordeaux, Frankrijk van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu

We zijn onder weg naar eerste bestemming

Door: Inger en Jara

Blijf op de hoogte en volg Erfgooiers College

18 September 2022 | Frankrijk, Bordeaux

Eerst de feiten: vandaag , 17 september, was de heenreis. We begonnen op school en zijn vanaf daar met de auto naar het centraal station van Amsterdam gebracht. Toen zijn wij met de Thalys naar Parijs gereisd en hebben daar de trein nog op zijn kop gezet omdat iemand haar ring kwijt was... En heel veel nieuwe spelletjes geleerd aan mevrouw Terhorst. Je kan zelfs kwartet spelen met een normaal potje kaarten.

Toen snel met de metro door naar de TGV. Goed opletten want met zo'n rugzak sla je iemand zo in z'n gezicht. De TGV, die wij overigens net gehaald hebben, bracht ons naar Bordeaux. Voor het laatste stukje namen wij nog een lokale trein. De vrouwen die bij ons zaten vonden het erg vermakelijk, onder andere de kippengeluiden en het slopen van het prullenbakje. Blijkt dat je best kan roddelen over Franse mensen in het Nederlands. Vervolgens met de taxi, opgevouwen in de kofferbak naar de eerste herberg waar we héérlijk gegeten hebben. Het was een oud huis, dus je kon alles iets te goed horen. Als ze boven ook maar bewogen, leek het alsof ze de hele kamer verbouwden. Oh ja, en heerlijke bedden, hoewel sommige kraakten......

• 18 September 2022 - 09:21

Ariënne Teeuwissen :

Heel veel succes pelgrims! Leuk om hier mee te lezen. Goede en plezierige reis gewenst

• 18 September 2022 - 12:24

Lianne Bakker :

Wat fijn!! Super veel plezier op jullie eerste reisdag! We hebben de regen deze kant op gehaald dus hopelijk lopen jullie in het zonnetje :)

• 18 September 2022 - 16:25

Annie En Cor Danenberg:

Mooi om jullie te kunnen volgen op jullie Santiago estafette etappe door Frankrijk. Vanmiddag opgezocht waar jullie precies beginnen met lopen. Met Google Earth is de omgeving die jullie zien ook hier te zien. Toch wel mooi om mee te kijken. We wensen jullie een fantastische tocht. Dat de weergoden jullie gunstig gezind zijn, maar ergens las ik dat jullie geen watjes zijn, dus dat zit wel goed.

• 18 September 2022 - 22:02

Gerard En Henny Doorn:

Als opa en oma van Tessa zijn wij super trots wat zij en jullie doen! Heel veel succes en veel plezier met elkaar op deze bijzondere reis! We leven met jullie mee!

• 19 September 2022 - 22:58

Mieke Verburg:

Wat een mooie ervaring gaat dit worden.
    Een beetje afzien hoort daarbij.
    Geniet vooral

Erfgooiers College

Het Erfgooiers College heeft een wel heel bijzondere werkweek: een estafettetocht naar Santiago de Compostela. We zijn in juli 2016 gestart in Le Puy-en-Velay en lopen ieder jaar met een klein groepje leerlingen ongeveer 150 km.. De nieuwe groep leerlingen begint waar de vorige is geëindigd. Corona heeft de tocht helaas wat vertraagd. We hopen in 2027 in Santiago aan te komen. De laatste honderd kilometer willen we met zo veel mogelijk voormalige deelnemers afleggen.

Actief sinds 24 Okt. 2016