23 september - Eauze - Reisverslag uit Eauze, Frankrijk van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu 23 september - Eauze - Reisverslag uit Eauze, Frankrijk van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu

23 september - Eauze

Door: Wilke

Blijf op de hoogte en volg Erfgooiers College

23 September 2021 | Frankrijk, Eauze

Wandeldag 5, normale dag 6:
De wekker ging vandaag ietsje later dan de afgelopen dagen, dus mochten we tot 7 uur genieten van onze heerlijke bedjes. Na een eenvoudig maar voedzaam ontbijt kochten we onze lunch, omdat we vandaag niet door dorpjes liepen. Na ons eerste half uurtje wandelen kwamen we langs een Romeinse Villa, hiervan was niet veel meer over maar wel genoeg om er een museumbezoek aan te wagen. Daarna liepen we een heel stuk langs allemaal wijngaarden, met gifdruiven die je niet mocht eten, maar wat Tian en Lisa toch deden. Gelukkig zagen ze bij de lunch nog steeds niet groen en hebben we heerlijk geluncht naast een klein kerkje. Helaas was er onderweg nergens een wc dus hebben we veel wild geplast vandaag. Ietjes over drieën kwamen we aan in de volgende plaats waar we overnachten. Hier konden we lekker douchen en werden zelfs onze sokken gewassen. Na allemaal lekker schoon en fris te zijn hebben we genoten van een heerlijke pelgrim maaltijd bij een restaurantje.
Nu allemaal nog een goede nacht slapen en dan morgen de laatste 30km lopen.

Groetjes Wilke

• 24 September 2021 - 10:36

Brenda:

Succes met de laatste wandeldag. Wat een mooie reis!

• 24 September 2021 - 16:22

Gertrin:

Fijn om dit allemaal te lezen . Super dat jullie dit doen. Tot morgen!!

• 24 September 2021 - 16:27

Marissa Driesprong:

Heey pelgrims, wat leuk om jullie verslagen te lezen! En wat tof dat jullie alsnog deze reis hebben kunnen maken. Nu ik tussen de luiers, babyhapjes en heel veel wasgoed zit, geniet ik extra met jullie mee. Nee hoor, mijn baby is ook hartstikke leuk haha. Geniet nog ff van de laatste dagen en groeten aan mevr. Terhorst en Brands!
    Groetjes van jullie oud-docent DRI

Erfgooiers College

Het Erfgooiers College heeft een wel heel bijzondere werkweek: een estafettetocht naar Santiago de Compostela. We zijn in juli 2016 gestart in Le Puy-en-Velay en lopen ieder jaar met een klein groepje leerlingen ongeveer 150 km.. De nieuwe groep leerlingen begint waar de vorige is geëindigd. Corona heeft de tocht helaas wat vertraagd. We hopen in 2027 in Santiago aan te komen. De laatste honderd kilometer willen we met zo veel mogelijk voormalige deelnemers afleggen.

Actief sinds 24 Okt. 2016