21 september - Castelnau sur l'Auvignon - Reisverslag uit Castelnau-sur-l'Auvignon, Frankrijk van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu 21 september - Castelnau sur l'Auvignon - Reisverslag uit Castelnau-sur-l'Auvignon, Frankrijk van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu

21 september - Castelnau sur l'Auvignon

Door: Thomas

Blijf op de hoogte en volg Erfgooiers College

21 September 2021 | Frankrijk, Castelnau-sur-l'Auvignon

Dag 4, loopdag 3. De strijders van het ergooiers college konden weer beginnen aan een mooie/lange wandeldag. Er waren vandaag lopende wasrekken te zien op de route naar Gaynard. Dit kwam doordat de zon had besloten om snel te verdwijnen toen wij onze spullen wilden drogen. Sterre was haar stok vergeten. Renske ook. Wij konden tijdens de eerste pauze in een mooi dorpje wat eten en drinken inkopen en nuttigen. Helaas kon mevrouw brands dit niet doordat zij druk bezig was met een taxi regelen voor Maartje vanwege haar kapotte voeten. Mevrouw brands besloot hierom 7 km aan de reis toe te voegen. Wie deze winter nog niet de kans heeft gepakt om te schaatsen, kon dit doen in de kak die de natuur had uitgesmeerd op onze weg naar beneden. Lisa is helaas gesneuveld en moest een blaar beplakken. Wat ook een leuk feitje is, is dat de eerste de laatste zijn met de route van mevrouw Brands. Hoe ver je ook voorop loopt, mevrouw Brands zorgt ervoor dat je niet eerder op de plek aankomt dan haar groep.
De laatste 10 km was voor sommige mensjes wel heftig, dus ontstond er een silent disco van pelgrims met oortjes en koptelefoons. Ik heb gelukkig nog goede gesprekken kunnen voeren met de muggen die Sterre aan het aanpakken waren. Eenmaal aangekomen in een mooi huis met een zwembad van -5 graden, konden wij genieten van een goede maaltijd. Nu lekker slapen.
Ps Quote: Mevrouw Terhorst: "Tian en Thomas zijn neppelgrims. "

-Thomas Goedhart

• 21 September 2021 - 21:24

Ard:

Leuk verslag. Klinkt als een klein veldslagje. Heel veel plezier weer morgen met elkaar en slaap lekker.

• 21 September 2021 - 22:16

Gine:

wordt al pittiger zo te lezen . Lekker slapen en morgen fit weer op pad

• 21 September 2021 - 22:34

Brenda:

Leuk Thomas! Hopelijk kan iedereen morgen weer van start.

• 22 September 2021 - 08:59

Sonja Schaap:

Nou pelgrims, de vorige wandeldagen laten zo zijn sporen na... Dat hoort er ook allemaal bij. Leuk verslag weer om te lezen. Veel succes vandaag met wat weer gaat komen.

Erfgooiers College

Het Erfgooiers College heeft een wel heel bijzondere werkweek: een estafettetocht naar Santiago de Compostela. We zijn in juli 2016 gestart in Le Puy-en-Velay en lopen ieder jaar met een klein groepje leerlingen ongeveer 150 km.. De nieuwe groep leerlingen begint waar de vorige is geëindigd. Corona heeft de tocht helaas wat vertraagd. We hopen in 2027 in Santiago aan te komen. De laatste honderd kilometer willen we met zo veel mogelijk voormalige deelnemers afleggen.

Actief sinds 24 Okt. 2016