13 september 2018 St-Cirq-Lapopie naar Vaylets - Reisverslag uit Vaylats, Frankrijk van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu 13 september 2018 St-Cirq-Lapopie naar Vaylets - Reisverslag uit Vaylats, Frankrijk van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu

13 september 2018 St-Cirq-Lapopie naar Vaylets

Blijf op de hoogte en volg Erfgooiers College

13 September 2018 | Frankrijk, Vaylats

s’Ochtends vroeg ging de wekker weer en moesten we toch echt ons lekkere bed verlaten. Daarna konden we aanschuiven bij het ontbijt bestaande uit een stokbroodje met jam. 20 minuten later dan afgesproken begonnen we met wandelen, maar gelukkig gaf mevrouw Brands ons 5 minuten speling. In het eerste kwartiertje waren we al 100 meter gestegen, gevolgd door nog 50 meter omhoog. Na twee uur kwamen we bij een leuk plaatsje waar we heerlijke broodjes hebben gekocht voor de lunch. Het was lastig om de broodjes te weerstaan, maar we ergens langs de weg een goed plekje gevonden om ze op te eten. Na de lunch hadden we nog ongeveer 8 kilometer te gaan, wandelend door een heuvelachtig Frans landschap (waar we ook nog een ree gespot hebben!). Het klooster waar we die nacht in zouden doorbrengen was al in zicht en toen we daar arriveerden hebben we gelijk onze stempel gehaald voor in ons pelgrimspaspoort. Na even gedoucht te hebben, hebben we een vesper bijgewoond wat erg indrukwekkend was ook al konden we er niets van verstaan. Ook hebben we na verzoek van de priester het pelgrimslied gezongen. Om zeven uur konden we eten. Toen ook de docenten aankwamen in de 5 minuten speling, moesten we ons een voor een in het Frans voor stellen aan de nonnen uit het klooster en een paar andere pelgrims.
Het eten bestond uit aardappeltjes en vlees met chocolade pudding als toetje.

• 13 September 2018 - 21:14

Linda Bogaert:

Wat een mooi verslag. Had best wel even om een hoekje willen gluren hoe jullie een voorstelrondje deden bij de nonnen. En dat pelgrimslied zien we terug in een filmpje? Succes met de volgende etappe! Groet van Linda

• 13 September 2018 - 21:14

Linda Bogaert:

Erfgooiers College

Het Erfgooiers College heeft een wel heel bijzondere werkweek: een estafettetocht naar Santiago de Compostela. We zijn in juli 2016 gestart in Le Puy-en-Velay en lopen ieder jaar met een klein groepje leerlingen ongeveer 150 km.. De nieuwe groep leerlingen begint waar de vorige is geëindigd. Corona heeft de tocht helaas wat vertraagd. We hopen in 2027 in Santiago aan te komen. De laatste honderd kilometer willen we met zo veel mogelijk voormalige deelnemers afleggen.

Actief sinds 24 Okt. 2016