Dinsdag 30 mei 2017 Van Levinhac naar Figeac - Reisverslag uit Naarden, Nederland van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu Dinsdag 30 mei 2017 Van Levinhac naar Figeac - Reisverslag uit Naarden, Nederland van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu

Dinsdag 30 mei 2017 Van Levinhac naar Figeac

Door: Kim de Koning

Blijf op de hoogte en volg Erfgooiers College

30 Mei 2017 | Nederland, Naarden

De dag begon met een lekker ontbijtje dat we gekocht hadden bij de lokale bakker in het plaatsje Livinhac-le-haut. Bij deze bakker hadden wij gelijk ook onze lunch gekocht, aangezien we tijdens de tocht geen bakker meer zouden tegenkomen.
Ons doel voor deze dag was dat we 25 km zouden lopen en we 300 meter zouden stijgen.
Het eerste stuk lopen was over het algemeen niet enorm zwaar. Dit kwam mede door het weer dat vergeleken met de voorgaande dagen erg was gedaald. Het was ongeveer zo'n 23 graden dus dit was perfect weer om in te lopen.
Toen was het tijd voor onze 1e pauze om ons water goed bij te vullen en even wat te eten. Na de pauze liepen we verder door mooie weilanden en daarna zijn we even gestopt bij een mooi kapelletje. Na de stop bij het kapelletje zijn we verder gelopen en toen kwamen we een kudde overstekende schapen tegen. Er waren meerdere mensen die deze overstekende schapen wilden bewonderen. Er was daarom ook gratis oasis en cake en dat vonden wij natuurlijk geen probleem. Na deze korte stop zijn we een stuk verder gelopen en na een tijdje kwamen we langs een andere gite waar we wat hebben gedronken en heerlijk hebben gegeten. Na deze pauze zijn we verder gelopen en kwamen we langs een kersenboom. Deze kersen konden we natuurlijk niet weerstaan, dus hebben we kersen geplukt en ze waren heerlijk! Hierna hebben we weer een heel mooi stuk gelopen en hebben we weer van veel mooie uitzichten kunnen genieten. Na een tijdje wandelen hebben we weer een pauze genomen. Toen moesten we nog maar een paar kilometers. Victor heeft nog een stokbrood op onze pelgrimsstok geprikt, en daardoor was deze pelgrimsstok geen gewone pelgrimsstok meer, maar een echt "stokbrood" natuurlijk. Nadat we de laatste kilometers hadden gelopen waren we aangekomen bij onze gite in Figeac. Dit is een heel leuk stadje en tot nu toe het grootste stadje waar we zijn geweest. We waren net binnen voor de regen en waren zoals altijd weer enorm blij dat we ons doel hebben bereikt.

In Figeac ligt een grote kopie van de Steen van Rosetta (zie foto). De vertaler kwam hier namelijk vandaan.

• 30 Mei 2017 - 22:06

Tineke Van Leeuwen:

Het lopen gaat gelukkig nog goed. Mooie omgeving, stadjes, kloosters en kerken. Het weer is goed. Ik zou zo mee lopen. Blijven jullie genieten. Ones in a life time, heel bijzonder. Tineke

• 30 Mei 2017 - 23:38

Marianne En Nicole:

wat een leuk verslag.
    Zo kunnen we jullie ( jou kim) heel mooi volgen.
    In ieder geval mooie omgeving en jullie vinden zo te lezen ook genoeg eten/drinken
    hee; vee; succes nog de komende dagen en we zijn benieuwd naar al je verhalen

gr. nimar

Erfgooiers College

Het Erfgooiers College heeft een wel heel bijzondere werkweek: een estafettetocht naar Santiago de Compostela. We zijn in juli 2016 gestart in Le Puy-en-Velay en lopen ieder jaar met een klein groepje leerlingen ongeveer 150 km.. De nieuwe groep leerlingen begint waar de vorige is geëindigd. Corona heeft de tocht helaas wat vertraagd. We hopen in 2027 in Santiago aan te komen. De laatste honderd kilometer willen we met zo veel mogelijk voormalige deelnemers afleggen.

Actief sinds 24 Okt. 2016