Zondag 28 mei 2017 Van Massip naar Conques - Reisverslag uit Naarden, Nederland van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu Zondag 28 mei 2017 Van Massip naar Conques - Reisverslag uit Naarden, Nederland van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu

Zondag 28 mei 2017 Van Massip naar Conques

Door: Nicolette Brands

Blijf op de hoogte en volg Erfgooiers College

28 Mei 2017 | Nederland, Naarden

De tweede dag: Ze zeggen dat de eerste dag het zwaarst is, maar de tweede dag valt ook nog niet mee. Gelukkig begon de dag goed met een uitgebreid en zoet ontbijt. De tafel lag vol met suikerbroden, cake en ander lekkers. Nadat we ons misselijk hadden gegeten en de tassen hadden ingepakt ging de tweede dag van start. Na een half uurtje lopen kwamen we aan bij het dorpje Campuac. Hier hebben we lekker fruit gekocht en alvast wat broodjes ingeslagen voor de lunch. Na zo'n anderhalf uur lopen, gelukkig niet zoveel stijgen als gister, kwamen we aan in Espeyrac. De pauze duurde iets langer dan gepland, want de nieuwe blaren moesten weer behandeld worden door, onze blarenheld, Roos! Toen we eindelijk konden vertrekken zijn we doorgelopen en na ongeveer een uur en drie kwartier hebben we een lekker plekje in de schaduw opgezocht om onze lunch op te peuzelen. Het blarenbehandeluurtje was ook tijdens deze pauze weer geopend. Na de laatste pauze zijn we in 1 stuk doorgelopen naar Conques. Voordat we het mooie, sprookjesachtige Conques in konden, moesten we eerst een stijle daling van 250 meter maken. Gelukkig was dit het allemaal waard. Aangekomen in het klooster hebben we lekker gedoucht en onze kleren gewassen. Hierna hadden we nog ruim een uur om Conques te verkennen, voordat we aan tafel mochten. Voor het eten werd eerst nog het pelgrimslied 'Utreia' gezongen. Na het eten gaan we nog de grote kathedraal bezoeken en lekker genieten van een mooi concert. Daarna duiken we waarschijnlijk ons bedje in, om morgen weer fris en fruitig aan de derde dag te beginnen.

• 28 Mei 2017 - 21:16

Tineke Van Leeuwen:

Een leuk verslag. Het ziet er zeer amicaal, gezellig en ontspannen uit. Hopelijk houden jullie niet te lang last van de blaren maar met zo'n expert in huis komt dat wel goed. Blijven jullie vooral genieten van en met elkaar en van de omgeving. Ik blijf jullie volgen via het reisverslag. Ga zo door!!!!! Succes voor jullie allemaal en vooral Sabine.

• 28 Mei 2017 - 21:56

Peter Horst:

Wat een mooi avontuur maken jullie toch met met z'n allen mee! Erg leuk om via de verslagen en foto's een beetje met jullie mee te lopen. Heel veel succes met de volgende etappes op jullie tocht.

Groet,
    Peter, Urs en Leon

• 29 Mei 2017 - 20:49

Opa En Oma Veerman:

Hoi Sabine erg leuk om je zo te volgen iedere dag.

We lopen graag met je mee ook als je het moeilijk hebt(ingedachten).
    Succes en vooral genieten liefs van ons

Erfgooiers College

Het Erfgooiers College heeft een wel heel bijzondere werkweek: een estafettetocht naar Santiago de Compostela. We zijn in juli 2016 gestart in Le Puy-en-Velay en lopen ieder jaar met een klein groepje leerlingen ongeveer 150 km.. De nieuwe groep leerlingen begint waar de vorige is geëindigd. Corona heeft de tocht helaas wat vertraagd. We hopen in 2027 in Santiago aan te komen. De laatste honderd kilometer willen we met zo veel mogelijk voormalige deelnemers afleggen.

Actief sinds 24 Okt. 2016