Zaterdag 27 mei 2017 Van Saint-Come naar Massip - Reisverslag uit Naarden, Nederland van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu Zaterdag 27 mei 2017 Van Saint-Come naar Massip - Reisverslag uit Naarden, Nederland van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu

Zaterdag 27 mei 2017 Van Saint-Come naar Massip

Door: Nicolette Brands

Blijf op de hoogte en volg Erfgooiers College

27 Mei 2017 | Nederland, Naarden

Vroeg op en na een voor Franse begrippen redelijk ontbijt liepen we om 8 uur de poort van het klooster uit. Eerst naar de bakker voor onze lunch en toen meteen een flinke klim. Voor een aantal van ons de eerste klim ooit. En het zou niet de laatste van de dag worden. Via een groepsfoto bij een heel grote Maria en de bruggen van Espalion onderbroken door een eerste blaren-behandelpauze, vonden we om 1 uur een mooie picknickplek in de schaduw. Roos kwam niet aan eten toe want het was letterlijk bloed (de neus van Tom), zweet (van iedereen) en tranen ehhh blaren. Gelukkig nog geen tranen. Een uurtje pauze in D'Estaing, ja van die Franse president die daar een eigen kasteel had, en toen bleek zoals altijd het venijn in de staart te zitten. Nog 8 lange kilometers met een lange, zware stijging. Nog net voor 6 uur was de herberg in zicht. Het leed was snel geleden, vieze stinkstokken gewassen en daarna genoten we van een 4-gangendiner terwijl we Pim-pam-pet speelden. Nu-half 11- is het stil in ons huisje.

• 27 Mei 2017 - 23:26

Diederik Paulus:

Ziet er super mooi en gezellig uit.
    Veel wandel plezier de komende dagen.

• 28 Mei 2017 - 11:10

E.Waardenburg:

Mooie foto's. Zet 'em op. Hier zweten we al zonder bewegen. Voeten zien er nog goed uit aan de bovenkant. Een fijne zondag gewenst, rustdag of gewoon doorwandelen?

• 28 Mei 2017 - 19:08

Ingrid Heinrich:

Trots op jullie kanjers!!! Hoop, dat de tocht vandaag goed verlopen is. (zonder veel blarenleed) Hopelijk zitten jullie nu lekker te smikkelen. Morgen goede tocht. Ik lees het graag.

groetjes
    Ingrid

• 28 Mei 2017 - 19:42

M. Appels:

Nou dat was meteen een heftige eerste dag en zeker met dit warme weer.
    Petje af hoor! Hopelijk komende dagen niet te veel blaren meer.

Groetjes en veel plezier!

• 28 Mei 2017 - 20:52

Gine Reinink:

De kop is eraf! Trots op jullie. Keep on walking

Erfgooiers College

Het Erfgooiers College heeft een wel heel bijzondere werkweek: een estafettetocht naar Santiago de Compostela. We zijn in juli 2016 gestart in Le Puy-en-Velay en lopen ieder jaar met een klein groepje leerlingen ongeveer 150 km.. De nieuwe groep leerlingen begint waar de vorige is geëindigd. Corona heeft de tocht helaas wat vertraagd. We hopen in 2027 in Santiago aan te komen. De laatste honderd kilometer willen we met zo veel mogelijk voormalige deelnemers afleggen.

Actief sinds 24 Okt. 2016