5 januari - de 1e oefentocht - Reisverslag uit Saint-Côme-d'Olt, Frankrijk van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu 5 januari - de 1e oefentocht - Reisverslag uit Saint-Côme-d'Olt, Frankrijk van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu

5 januari - de 1e oefentocht

Blijf op de hoogte en volg Erfgooiers College

20 Maart 2017 | Frankrijk, Saint-Côme-d'Olt

Donderdagochtend. We stonden vroeg op om te gaan lopen in Lage Vuursche. De weervoorspellingen waren goed en dat zou ook zo blijken. Het lopen in de ochtend verliep vrij goed, behalve het kaartlezen. In plaats van zeventien kilometer liepen we negentien kilometer. Dat kwam omdat niemand geknipt was voor kaartlezen. Onderweg zagen we veel leuke plekjes en alles verliep verder gladjes op een paar zere enkels na dan. We sloten de wandeltocht af met koffie en gebak in een cafeetje. Daar hebben we nog zitten napraten over de tocht die we als Santiagogroepje hadden gelopen. Conclusie; het was een heerlijke tocht.

Erfgooiers College

Het Erfgooiers College heeft een wel heel bijzondere werkweek: een estafettetocht naar Santiago de Compostela. We zijn in juli 2016 gestart in Le Puy-en-Velay en lopen ieder jaar met een klein groepje leerlingen ongeveer 150 km.. De nieuwe groep leerlingen begint waar de vorige is geëindigd. Corona heeft de tocht helaas wat vertraagd. We hopen in 2027 in Santiago aan te komen. De laatste honderd kilometer willen we met zo veel mogelijk voormalige deelnemers afleggen.

Actief sinds 24 Okt. 2016