17 september 2018 van Lauzerte naar Moissac - Reisverslag uit Moissac, Frankrijk van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu 17 september 2018 van Lauzerte naar Moissac - Reisverslag uit Moissac, Frankrijk van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu

17 september 2018 van Lauzerte naar Moissac

Blijf op de hoogte en volg Erfgooiers College

17 September 2018 | Frankrijk, Moissac

‘S ochtends opstaan om 6:30, je moet het maar willen. Of niet. Dit was bij de meeste het geval, toen de wekker weer eens begon te rinkelen. Toen iedereen toch zijn bed uit was gerold, begonnen ze aan het standaard ontbijt. Je raadt het al, stokbrood met jam.
Na het inpakken van de tassen, vertrok de groep uit Lauzerte. Met een stevig tempo liep de groep de berg op, waar zij vervolgens eventjes pauze moesten houden vanwege de zware klim. Na ruim 2 uur gelopen te hebben, hielden de pelgrims de eerste echte pauze.
Daarna heeft de groep lunch ingeslagen bij de plaatselijke supermarkt. Onderweg kwam de groep een kraampje tegen, waar zij een paar trosjes druiven en wel 2 meloenen kochten. Rara wie die meloenen mocht dragen, ja hoor natuurlijk weer de gene met de grootste rugzak.
Toen zij die dag al 21km achter de rug hadden, hielden de pelgrims lunchpauze. Boven aan de ‘laatste heuvel’, althans dat is wat mevrouw Brands zei. Dit bleek echter niet het geval.
Toen de groep bovenaan een andere heuvel weer pauze hield, werd er een heuse masterclass kogelstoten gegeven. Vivian was de beste leerling van de klas, zij stootte een afstand van wel 7 meter.
Aan het eind van de dag kwam de groep eindelijk aan in Moissac. Waar zij aan de prachtige kathedraal een bezoekje hebben gebracht, en waar zij een van Europa’s mooiste kloostertuinen konden bewonderen. Na een overheerlijk ijsje te hebben gegeten, waar door sommigen zelfs naar toe werd gerend, kwam er alweer een berg.
Eindelijk op de top van de berg aangekomen hebben de pelgrims de ogen de kost laten doen, wat een prachtig uitzocht hadden ze daar!
De eigenaresse was erg enthousiast, en ging voor het eten bidden in rock en roll stijl. Het eten was echt overheerlijk, een uitgebreid voorgerecht bestaande uit 4 verschillende salades, waar dan weer 2 verschillende dressings bij gekozen konden worden. Als toetje hadden we heerlijk zelfgemaakt appelgebak.
Toen we ons buikje rond hadden gegeten, was het tijd voor de stempel. Vervolgens een blaren behandeluurtje, waar mevrouw Terhorst haar handen weer vol aan had. En als afsluiter van de dag een paar potjes weerwolven, waar het enthousiasme vanaf spatte, zelfs zo erg dat de andere gasten er niet doorheen konden slapen. Dit was ook weer het teken voor de groep om uiteindelijk ook weer te gaan slapen. Voor 3 van de leerlingen betekende dit dat ze in een tent moesten slapen, die een stukje verderop stond. De rest genoot van de luxe van een heerlijk bed, en een warme omgeving.

• 18 September 2018 - 05:39

Anja Cruiming :

Bedankt voor de leuke verslagen! Een hele goede reis vandaag en lekker genieten van een rustdag voor de benen en voeten?
    Veilige reis terug.

• 18 September 2018 - 07:08

Harm Rebel:

Klinkt weer goed, zeg! Een mooie laatste lange wandeldag. En volgehouden, klasse!

• 18 September 2018 - 09:53

Marja Vink Weer :

Bedankt voor de verslagen en foto's, zo konden we jullie toch een beetje volgen. Goede terugreis en welkom straks weer in Nederland! Hier schijnt ook de zon!

Erfgooiers College

Het Erfgooiers College heeft een wel heel bijzondere werkweek: een estafettetocht naar Santiago de Compostela. We zijn in juli 2016 gestart in Le Puy-en-Velay en lopen ieder jaar met een klein groepje leerlingen ongeveer 150 km.. De nieuwe groep leerlingen begint waar de vorige is geëindigd. Corona heeft de tocht helaas wat vertraagd. We hopen in 2027 in Santiago aan te komen. De laatste honderd kilometer willen we met zo veel mogelijk voormalige deelnemers afleggen.

Actief sinds 24 Okt. 2016