14 september 2018 Vaylets naar Cahors - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu 14 september 2018 Vaylets naar Cahors - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu

14 september 2018 Vaylets naar Cahors

Blijf op de hoogte en volg Erfgooiers College

14 September 2018 | Frankrijk, Cahors

Er was eens een klooster, waar negen leerlingen en twee van hun docenten ontwaakten uit een heerlijke slaap. Deze ochtend was geen van hen door de weerwolven opgegeten.
Toen zij om 7 uur bij het ontbijt aanschoven, hadden zij weer stokbrood met jam als ontbijt. Nadat zij afscheid hadden genomen van de nonnen en de sympathieke herbergier, vervolgden zij hun reis richting Cahors.
Na 100 meter gelopen te hebben konden zij eindelijk de eerste pauze houden, en het proviand voor de dag inslaan.
Vervolgens liepen zij door de eindeloze Franse bos- en akkerlanden, tot zij op ren gegeven moment zo veel honger kregen dat zij moesten stoppen, om even een mueslireep te eten.
Toen zij verder liepen merkten zij, dat er ook andere mensen de route naar Santiago liepen. Ook deze mensen hadden een schelp aan hun tas hangen, en groeten ons wanneer wij ze passeerden.
Eenmaal bij de lunchplek aangekomen, zagen wij dat alle bankjes bezet waren, dit betekende dat wij weer op de grond moesten zitten.
En na lekker geluncht te hebben, ontdekte Annemijn dat zij een ieniemienie blaar had, de eerste van iedereen. Dit tot grote blijdschap van Roos, die eindelijk blarenpleisters mocht plakken.
Toen het gezelschap na 30km te hebben gelopen kwamen zij aan in Cahors, waar zij hun 4e stempel konden halen, brachten ze ook een bezoek aan de kathedraal. Hier kregen zij stempel nummer 5, en genoten zij van de kunst die in de kathedraal aanwezig was. Vooral de glas-in-lood ramen werden erg mooi gevonden.
Op de binnenplaats ondervond de groep een heuse fotoshoot, waarna Harm languit op de stenen vloer ging liggen. Volgens Harm was dat de beste manier om af te koelen.
Na het bezoek aan de kathedraal ging de groep naar hun hostel toe, waar zij zich konden opfrissen en waar zij hun kleren konden wassen. Toen het eten om 19:30 werd geserveerd, was iedereen erg enthousiast over de pompoensoep, zelfs degene die van tevoren aangaven dit niet lusten. Toen zij ook een bord spaghetti achter de kiezen hadden, waren vooral de leerlingen teleurgesteld in het toetje. Er werden namelijk borden met Franse kaas neergezet, nadat Roos en Nicolette alle kaas maar hadden verorberd, bleek dat de gastheer ook aan de leerlingen had gedacht, toen hij met borden vol appeltaart de keuken uitkwam. Nadat alle taart was opgegeten was het weer eens tijd voor een stempel, de 3e van de dag. Toen iedereen een stempel in zijn of haar paspoort had laten zetten, moesten zij naar bed toe. Zodat zij de volgende dag weer fit op kunnen staan.

• 15 September 2018 - 02:55

Linda:

Trots op jullie! Mooi verhaal weer en wat een leuke mensen. Goed vervolg van jullie reis!

• 15 September 2018 - 05:47

Caroline:

Wow. ruim 32 km. Super goed. Trots op jullie.

• 15 September 2018 - 09:44

Gerda Broekstra:

Wat een toppers zijn jullie! En ook zulke mooie foto'skomen er voorbij en leuke verhalen om te lezen. Wel jammer dat jij nu net de eerste blaar moet hebben, Annemijn... gelukkig lezen we dat het een ieniemienie kleintje is ;-). Met de 'bijzondere' blarenpleisters van Roos moet deze dus zo verdwijnen! Veel succes met het vervolg van jullie reis en geniet van al het moois wat op jullie (pelgrims)pad komt!

Erfgooiers College

Het Erfgooiers College heeft een wel heel bijzondere werkweek: een estafettetocht naar Santiago de Compostela. We zijn in juli 2016 gestart in Le Puy-en-Velay en lopen ieder jaar met een klein groepje leerlingen ongeveer 150 km.. De nieuwe groep leerlingen begint waar de vorige is geëindigd. Corona heeft de tocht helaas wat vertraagd. We hopen in 2027 in Santiago aan te komen. De laatste honderd kilometer willen we met zo veel mogelijk voormalige deelnemers afleggen.

Actief sinds 24 Okt. 2016