Nog drie nachtjes slapen - Reisverslag uit Naarden, Nederland van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu Nog drie nachtjes slapen - Reisverslag uit Naarden, Nederland van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu

Nog drie nachtjes slapen

Blijf op de hoogte en volg Erfgooiers College

08 September 2018 | Nederland, Naarden

Nog drie nachtjes slapen en dan is het weer zover .... we reizen af naar Frankrijk. Net als ruim twee jaar geleden vertrekken we met de Thalys naar Parijs. Nu reizen we echter niet overdag, maar 's nachts. Hoewel, het wordt een korte nacht, want we komen om half 5 aan in Cahors. Een taxi brengt ons naar het beginpunt, ergens in de buurt van Sauliac sur Celé, waar we vorig jaar zijn geëindigd. We lopen de eerste dag niet zo ver, want we willen het na een lange reis en een korte nacht wat rustiger aan doen en hopen zodoende misschien de inmiddels gebruikelijke blaren ook wat te beperken. En ... onze eerste overnachtingsplaats Saint-Cirq-Lapopie is erg mooi, dus we hebben alle tijd daar van te gaan genieten.
Ik ben er trots op dat het ons weer is gelukt een mooi bedrag voor het Liliane Fonds op te halen en ik hoop dat deze derde etappe net zo bijzonder gaat worden als de vorige twee.
Nicolette

• 09 September 2018 - 09:14

Roos:

Yes, het is bijna zover! Ik heb er ook zin in en ben erg benieuwd hoe deze groep het gaat doen. Ik weet nu al zeker dat het weer een mooie week gaat worden met mooie verhalen onderweg en voor als we weer terug zijn.

• 09 September 2018 - 14:28

Gine:

Toi toi toi! Wens jullie een mooie tocht, zonder blaren

Erfgooiers College

Het Erfgooiers College heeft een wel heel bijzondere werkweek: een estafettetocht naar Santiago de Compostela. We zijn in juli 2016 gestart in Le Puy-en-Velay en lopen ieder jaar met een klein groepje leerlingen ongeveer 150 km.. De nieuwe groep leerlingen begint waar de vorige is geëindigd. Corona heeft de tocht helaas wat vertraagd. We hopen in 2027 in Santiago aan te komen. De laatste honderd kilometer willen we met zo veel mogelijk voormalige deelnemers afleggen.

Actief sinds 24 Okt. 2016