Voorbereiding 3e etappe in volle gang - Reisverslag uit Naarden, Nederland van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu Voorbereiding 3e etappe in volle gang - Reisverslag uit Naarden, Nederland van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu

Voorbereiding 3e etappe in volle gang

Door: Nicolette Brands

Blijf op de hoogte en volg Erfgooiers College

07 April 2018 | Nederland, Naarden

We zijn druk met de voorbereidingen voor de 3e etappe die dit jaar in september plaats gaat vinden. Een eerste oefenloop hebben we gehouden in december en er zijn negen leerlingen geselecteerd voor de volgende 150 km. Helaas moesten we een aantal leerlingen teleurstellen. We gaan dit jaar met één leerling meer, maar dat blijkt al lastig te zijn. Want veel herbergen hebben maar tien bedden. In 2019 dus toch maar weer met acht leerlingen.
We proberen dit jaar weer een mooi bedrag op te halen voor het Liliane Fonds en de teller staat op dit moment op 2.300 euro. De helft van dit bedrag gaan naar het Liliane Fonds en de andere helft is nodig voor onze reis. De leerlingen hebben al cake en taart in de docentenkamer verkocht en deze week gaan ze een lunch verzorgen voor de docenten. We hopen ook hiermee weer 200 euro op te halen.
In mei gaan we een rondje Lage Vuursche lopen en dan vlak voor de zomervakantie ons traditionele rondje Naardermeer.

Erfgooiers College

Het Erfgooiers College heeft een wel heel bijzondere werkweek: een estafettetocht naar Santiago de Compostela. We zijn in juli 2016 gestart in Le Puy-en-Velay en lopen ieder jaar met een klein groepje leerlingen ongeveer 150 km.. De nieuwe groep leerlingen begint waar de vorige is geëindigd. Corona heeft de tocht helaas wat vertraagd. We hopen in 2027 in Santiago aan te komen. De laatste honderd kilometer willen we met zo veel mogelijk voormalige deelnemers afleggen.

Actief sinds 24 Okt. 2016