Maandag 29 mei 2017 Van Conques naar Levinhac - Reisverslag uit Naarden, Nederland van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu Maandag 29 mei 2017 Van Conques naar Levinhac - Reisverslag uit Naarden, Nederland van Erfgooiers College - WaarBenJij.nu

Maandag 29 mei 2017 Van Conques naar Levinhac

Door: Nicolette Brands en Tom Ouwerkerk

Blijf op de hoogte en volg Erfgooiers College

29 Mei 2017 | Nederland, Naarden

Hoewel we een relatief korte dag hadden met maar 22 km en een kleine 5 echte loopuren is iedereen goed moe. Maar we zitten in gezellige gite. De kinderen zijn hun wasjes aan het doen. De temperatuur is nu heerlijk en we eten straks in een echt typisch Frans dorpscafé waar ze een pelgrimsmenu reserveren. Roos krijgt de meeste blaren onder controle. Morgen schijnt het koeler te gaan worden hoewel het op zich met de hitte nog wel meeviel. Vaak lopen we over een heuvelkam en daar vingen we meestal wel wind. Nu maar hopen dat het morgen niet regent. Morgen zitten we in Figeac en komt het einde van de tocht al voorzichtig in zicht.

Tom vertelt over vandaag:

Vandaag stonden we op met een super goed onbijtje. De enige belegkeus was jam. Maar daar had niemand problemen mee. Nadat de aardige Nederlandse man van het klooster een stukje met ons meegelopen was, kwam de monnik hoestend, proestend en hijgend achter ons aan lopen. Hij kwam vertellen dat we de klok in het kapelletje langs onze route mochten luiden, en dat hij dan zou antwoorden met de klokken van de kathedraal. Super vet! Het enthousiasme verdween echter snel toen we aan de klim begonnen, wat een takke eind zeg! Maar eenmaal aangekomen was het super cool om de klokken van de kathedraal te horen in de verte.
Na een heel eind wandelen kwamen we bij een terrasje wat net open ging. Dus daar hebben sommige van ons een heerlijk omeletje en andere een sandwich met een keiharde korst. De volgende stop was bij een plek speciaal voor pelgrims. Daar hebben wij onze lekkere lunch opgegeten die wij van het klooster hebben meegekregen. Waaronder een lekkere tomaat en chocolade koekjes.
Toen kwam de horror. Wij waren allemaal kapot en het zou nog 3,8 km zijn. Maar eenmaal onderweg bleek dat 5,3 km te zijn.
Eenmaal aangekomen waren we natuurlijk allemaal erg blij. En na een verfrissende douche was iedereen wat meer opgevrolijkt. Toen gingen we nog even langs bij een hele lieve vrouw die pelgrims koekjes en limonade gaf.

• 29 Mei 2017 - 21:33

Sonja Schaap:

Wat een kanjers zijn jullie toch allemaal dat jullie deze mooie tocht lopen.En fantastisch dat Nicolet dit met Roos ook mede mogelijk maakt. Ik geniet op afstand mee van jullie foto's en verhalen. Als mede organisator op de achtergrond voel ik mij zeer verbonden met jullie trip en daarnaast is het de regio waar waar ik veel kom en goed ken.
    Mooi dat jullie zo kennis kunnen maken met dit authentieke stukje Frankrijk, haar 'patrimoine' en heerlijke eetcultuur.
    Veel succes nog, zet m op en volgend jaar loop ik een dagje mee!

• 30 Mei 2017 - 18:12

M. Appels:

Mooie plaatjes weer! En ja het venijn zit altijd in de staart he :)

Erfgooiers College

Het Erfgooiers College heeft een wel heel bijzondere werkweek: een estafettetocht naar Santiago de Compostela. We zijn in juli 2016 gestart in Le Puy-en-Velay en lopen ieder jaar met een klein groepje leerlingen ongeveer 150 km.. De nieuwe groep leerlingen begint waar de vorige is geëindigd. Corona heeft de tocht helaas wat vertraagd. We hopen in 2027 in Santiago aan te komen. De laatste honderd kilometer willen we met zo veel mogelijk voormalige deelnemers afleggen.

Actief sinds 24 Okt. 2016